Saturday, March 14, 2009

zeytinyagli rezene



Hastasıyım bu rezenenin. Balığa, ete, makarnaya...baharat olarak herşeye bu kadar yakışıyor madem, kendi başına neden yenmesin? Herhangi bir yerde tarifini bulamadim, yapanı da duymadım ama canım zeytinyağlı rezene çekti işte! Madem tarif bana ait istediğim kadar zırvalayabilirim tabii... Neler koymadım ki içine... Alaçatı'dan getirdiğimiz körpe rezenenin kendisi dışında.... Ayvalık zeytinyağı, bol soğan sarımsak, kuru sarımsak, azıcık pırasa, kuru İran limonu, limon, zeriş, nar ekşisi, erik reçeli, tane rezene....

Zeytinyağlı rezenemi kimseyle paylaşmak istemiyorum ama Göztepe'de komşuluk adetleri bir başka... Şu anda sadece seyretmekle yetiniyorum. Akşama iki sokak öteye, amcamlara davetliyim. Rezeneyi de orada mideye indireceğiz... Üzerine biraz limon kabuğu rendeledikten hemen sonra tabii!



Beğenen, isteyen kapsın bir rezene gelsin... Afiyetler olsun!

2 comments:

  1. Eminim rezeneleri Alacati'da cok daha ucuza almissinizdir, Macro'da var ve de ancak bir adet alabiliyorsun. Nasil oldu bu yemek peki? parmaklar yendi mi? Delicatessen diye bi lokanta var nupera'nin orada (kazik ama arada gidilmeli bence yine de) orada da yapiyorlar zeytinyagli rezene ve de tek basina o da cok guzel oluyor.

    ReplyDelete